Blog

How to Use Fruity Vocoder in FL Studio 12

Posted by:
Posted on: February 14, 2017
img img img



Be A FL Studio Producer

As promised, after a load of annoying technical fixes, here’s the video! In this video, I show yall how to use the Vocoder in FL Studio! It’s always cool to learn and …

Soundkits

source

22 Comments

  1. tobelerhone

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    you are so good at explaining, i dont get bored watching you, keep going! Do you have any basic tutorials for fl studio 12 ? i am a beginner and wanna learn the basics cause i dont know the surface at all
  2. Neo González

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Can u upload all configuration please?
  3. International Space Station

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    THANK YOU SO MUCH!!! There are no other updated videos for FL Studio 12 that I could find that taught how to use it properly. Now I actually know how to vocode! My songs will be a hundred times better now :D
  4. MADDY RAVEN

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Hey, Justin, lets work together!!!
  5. DJ Peterson

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    How do you do the Rae sremmurd and future
    drinks on us vocal effect
  6. List Planet

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    why not Vocodex? good video btw
  7. VicG

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Yooo can you make a vocal effect tutorial for City of Stars by Logic?
  8. Loski Da Savage

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Thank you as always man, useful shit, I'll keep that in mind.
    I want to ask you some though, how should you mix a double vocals to make it sound fatter but withouth a clear understanding there is two equal tracks? What should I use on second one insteed of Stereo Enhancer?
  9. Izzy

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Do how to use g snap plz m8
  10. Kleshayjay

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    I would like you to do a gsnap tutorial so we know how to do the partynextdoor effects as if it was the Antares because I have had gsnap for a while but I don't know how to get the sound please do this thanks for helping everyone out and check out my soundcloud to see how I'm mixing and to also give me any feed back on what I should fix and do better https://m.soundcloud.com/jp-jerriho
  11. haydz313

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    can you make a video how we can plug in the downloads u made for the videos on were you show us how to make are voice sound like different artists
  12. Almighty Naruglo

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    +Justin Omoi (Artist Tutorials) yo can you show how to use reverb good like in chief keef ain't nothing every time I use reverb it sounds shitty
  13. Greg Sight

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    hey Justin idk if u can help me on this but if u can thank u so much, so when I'm making a beat and I want to save it, fl studio just randomly stops working. it doesn't say "FL studio crashed" it says NOTHING AT ALL and idk how to fix it cause my computer doesn't freeze it's just FL studio that doesn't let me click anything anymore so I have to restart my computer but then it'll do it again and my projects never get saved
  14. Chaotic senko

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    sumtimes Wen I'm recording it feel like my mic has a delay an it's not in sync with the beat an Wen I talk it's a small delay it really does it Wen I'm tryna use autotune evo just to practice before I record an its way off the vocals have a big delay do u no why that is?
  15. Almighty Naruglo

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Yo can you do lil Uzi vert all my chains settings please
  16. TheSecretCommand

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Could you tell me how i can get a beat from youtube and put it in fl studio 12?
  17. Goat Spit

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Yes sir
  18. Jex Racer

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    Nice. I didn't know what that Vocoder plugin did. Can you do Vocodex one day?
  19. kamali johnson

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    follow @therealkada all producers and rappers welcome
  20. lencho xochitl

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    hella kool bro!!!!!!!!!! i like that get down !!! thanks for your time!!!
  21. keemz

    on January 25, 2017 at 6:44 pm -

    first comment